28.9 C
Nea Stira
Αύγουστος 20, 2019
NEASTYRANEWS.GR
ΥΓΕΙΑ

Αφυδάτωση: Πώς θα καταλάβω ότι το παιδί μου είναι αφυδατωμένο;

Το νερό είναι ένα πολύτιμο συστατικό του σώματός μας που φτάνει το  75% του σώματος στα νεογέννητα και περίπου 60-65%.στους ενήλικες.

Τόσο στη βρεφική, αλλά και στην παιδική ηλικία, η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών.  Ακόμα και μικρού βαθμού έλλειψη νερού από το σώμα προκαλεί αίσθημα «κούρασης», ανησυχία, ίσως και εκνευρισμό.  Στη σχολική ηλικία μικρή έλλειψη νερού μειώνει την πνευματική διαύγεια και την ικανότητα συγκέντρωσης στο σχολείο.  Διεθνείς μελέτες έδειξαν ότι η πρόσληψη νερού βοηθά στην επίδοση των παιδιών σε ασκήσεις συγκέντρωσης και αντίληψης.

Όλοι μας χάνουμε συνέχεια κάποια ποσότητα νερού από το σώμα μέσω της αναπνοής, του ιδρώτα και των ούρων. Τα βρέφη και τα παιδιά αποτελούν μια ομάδα ιδιαίτερα επιρρεπή στην αφυδάτωση, καθώς αδυνατούν να φροντίσουν από μόνα τους τον εαυτό τους. Είναι λοιπόν ευθύνη των γονέων αλλά και των δασκάλων να φροντίζουν για την ενυδάτωση των παιδιών καθ’όλη τη διάρκεια της μέρας.

Μελέτες έδειξαν ότι μεγάλο ποσοστό παιδιών σχολικής ηλικίας φτάνουν το πρωΐ στο σχολείο σχετικά αφυδατωμένα, ειδικά στις μεσογειακές χώρες, και η πρόσληψη νερού κατά τη σχολική μέρα είναι ανεπαρκής. Είναι σημαντικό να υπάρχει μεγάλη πρόσληψη υγρών κατά το πρόγευμα και στο σχολείο τα παιδιά να έχουν ικανοποιητική πρόσβαση σε υγρά κατά τη διάρκεια της μέρας.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) οι συστάσεις για σωστή ενυδάτωση στα παιδιά έχουν ως εξής: 1.300 ml/ημέρα για παιδιά  2-3 ετών, 1.600 ml/ημέρα για τα αγόρια και κορίτσια 4-8 ετών, 2.100 ml/ημέρα για τα αγόρια 9 έως 13 ετών, 1.900 ml για τα κορίτσια 9 έως 13 ετών, ενώ για τους έφηβους από 14 ετών και άνω, οι συστάσεις είναι ίδιες με αυτές των ενηλίκων, δηλαδή 2 και 2,5l υγρών για τις γυναίκες και τους άνδρες αντίστοιχα.

Φροντίζοντας για τη σωστή ενυδάτωση των παιδιών…

• Εξασφαλίστε επαρκή επίπεδα ενυδάτωσης στα παιδιά χορηγώντας τους συχνά εκτός από νερo, γάλα,χυμούς, smoothies..
• Φροντίστε να καταναλώνουν τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.
• Εξασφαλίστε την πρόσληψη και άλλων τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό π.χ. σούπα, φαγητά κατσαρόλας, σάλτσα ζυμαρικών, ζελέ φρούτων, γιαούρτι.Αφυδάτωση λόγω διάρροιας

Η διάρροια ορίζεται ως η εμφάνιση τριών ή περισσότερων χαλαρών ή υδαρών κενώσεων μέσα σε ένα 24ωρο και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες απώλειας υγρών και αφυδάτωσης στα παιδιά.

Αναγνωρίζοντας την αφυδάτωση στα παιδιά

Η αναγνώριση της αφυδάτωσης στα παιδιά μπορεί να είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο κομμάτι, καθώς τα παιδιά είναι ευάλωτα ακόμη και σε μικρές αλλαγές στην ισορροπία του νερού, ενώ μπορεί να είναι πολύ μικρά για να εκδηλώσουν τη δίψα τους ή να ανταποκριθούν σε άλλα συμπτώματα της αφυδάτωσης.

Αναφορικά με τα βρέφη, η ύπαρξη μειωμένου αριθμού υγρών πανών και ένα ελαφρύ βαθούλωμα στο κρανίο αποτελούν επιπρόσθετες ενδείξεις αφυδάτωσης.
Τέλος, τα παιδιά θεωρούνται επαρκώς ενυδατωμένα εάν έχουν απώλεια σωματικού βάρους που δεν υπερβαίνει το 3%, ήπια έως μέτρια αφυδάτωση όταν υπάρχει απώλεια του 3-9% του σωματικού βάρους, ενώ σοβαρή αφυδάτωση υποδεικνύεται από την απώλεια άνω του 9% του βάρους του σώματος.

Πηγή πληροφοριών: paidiatros.com

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φάρμακα: Δραστικές αλλαγές στις τιμές ορισμένων σκευασμάτων

kostas.karatzas

Μεγαλύτερος ο κίνδυνος εμφράγματος στις γυναίκες που καπνίζουν

kostas.karatzas

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ανακαλούνται τρεις σοκολάτες από τον ΕΦΕΤ

kostas.karatzas

Αλλεργία στα μάτια: Αντιμετώπιση για φαγούρα, κοκκίνισμα και δάκρυα

kostas.karatzas

Τσιμπήματα από έντομα & παιδιά

kostas.karatzas

Έναρξη λειτουργίας Ιατρείου Πόνου στο Γενικό Νοσοκομείο Καρύστου

kostas.karatzas

Νέα δεδομένα για την αντιμετώπιση της υπέρτασης

kostas.karatzas

“Καμπανάκι” από την UNICEF: Αναζωπύρωση της ιλαράς σε παγκόσμιο επίπεδο

kostas.karatzas

Αυτές είναι οι πέντε νόσοι από τις οποίες θα γλυτώσετε αν περπατάτε καθημερινά

kostas.karatzas

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ