17.1 C
Nea Stira
Νοέμβριος 18, 2019
NEASTYRANEWS.GR
ΑΡΘΡΑ ΕΥΒΟΙΑ

Επιτέλους, μεταφέρθηκε το λιμάνι στα Νέα Στύρα; – Όχι, Δεν είναι αυτό που νομίζεις …

Το ερώτημα είναι εύλογο για μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες των Νέων Στύρων, όταν πλέον βλέπουν με τα μάτια τους κάτι που εδώ και καιρό «τους έλεγαν» πως δεν μπορεί να γίνει.

Ρωτούν λοιπόν:

Επιτέλους, μεταφέρθηκε το λιμάνι στα Ν.Στύρα; – Θα λυθεί, ΟΡΙΣΤΙΚΑ, με αυτόν τον τρόπο το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού των Νέων Στύρων που μας ταλαιπωρεί χρόνια τώρα;

Η απάντηση που ταιριάζει γάντι είναι: «Όχι, Δεν είναι αυτό που νομίζεις …»

Ας κάνουμε μια μικρή (απαραίτητη πιστεύουμε και σύντομη) αναδρομή στο παρελθόν γιατί θα πρέπει ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ σε αυτόν τον τόπο να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.

Εδώ και πολλά χρόνια η τουριστική κίνηση της ευρύτερης περιοχής των Νέων Στύρων έχει αυξηθεί με μεγάλες ταχύτητες.

Όπως είναι φυσικό, τα αυτοκίνητα που έρχονται, και διέρχονται τον τόπο μας είναι πάρα πολλά.

Το 1977 όταν εγκαινιάστηκε η πορθμειακή γραμμή Νέων Στύρων – Αγίας Μαρίνας ο αριθμός και των πλοίων της γραμμής αλλά και των οχημάτων που μετέφεραν τότε, δεν έχουν καμία σχέση με την σημερινή πραγματικότητα παρά μόνο «κάτι κοινό» …

Ποιο είναι αυτό;

Ο δρόμος που χρησιμοποιούσαν τα οχήματα που κατέβαιναν τότε από τα πλοία είναι Ο ΙΔΙΟΣ (β’ παραλιακός) που χρησιμοποιούν και σήμερα.

Τα σημερινά αποτελέσματα της κυκλοφοριακής συμφόρησης εδώ και καιρό τα βιώνουν όσοι μόνιμοι κάτοικοι ή επισκέπτες χρησιμοποιούν τον β’ παραλιακό των Νέων Στύρων ειδικά όταν πέσουν πάνω σε δρομολόγιο των πλοίων.

Να μην ξεχάσουμε πως ο δρόμος αυτός (ο β’ παραλιακός) έχει γίνει και κόμβος αφού είναι ο συνδετικός οδικός κρίκος Καρύστου-Αλιβερίου οπότε το πράγμα έχει γίνει πολύ δυσκολότερο αφού μεγάλα και βαρέα οχήματα περνούν από τα Νέα Στύρα για να πάνε προς Αλιβέρι-Κάρυστο.

Την προηγούμενη χρονιά ο Δήμος Καρύστου πήρε μια απόφαση και απαγόρευσε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 4 τόνων) από τα Νέα Στύρα (εκτός όσων χρησιμοποιούν τα πλοία), απόφαση που κάποιοι φορτηγατζήδες (ευτυχώς λίγοι) την παραβιάζουν μόνιμα.

Συνεχίζοντας την αναδρομή στο παρελθόν λοιπόν βλέπουμε πως αρχίζει και «φωνάζει» πλέον και να γίνεται επιτακτική η ανάγκη λύσης του κυκλοφοριακού προβλήματος που ας μην ξεχνάμε πως επιβαρύνεται πάρα πολύ με τις «ουρές αναμονής» των οχημάτων που δημιουργούνται στον β’ παραλιακό όταν οι οδηγοί περιμένουν κάποιες Κυριακές για να περάσουν απέναντι.

Η ελπίδα του περιφερειακού δρόμου έχει γίνει όνειρο θερινής νυκτός μιας και έχουν ακυρωθεί κατά το παρελθόν τέτοιου είδους παρεμβάσεις.

Έτσι λοιπόν για κάποιους ώριμα σκεπτόμενους συμπατριώτες μας και αρκετούς Αθηναίους που μένουν για αρκετό διάστημα στον τόπο μας η «λύση» που θα ανακουφίσει και θα ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙ την περιοχή μας ήταν και είναι η ΑΜΕΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ στο τελευταία «αναβαθμισμένο» εξωτερικό λιμάνι που βρίσκεται στο καταφύγιο των ψαράδων.

Από τους πρώτους που έμπρακτα είδαν και προσπάθησαν να εφαρμόσουν αυτή τη λύση ήταν, ο αείμνηστος Γιάννης Ησαΐας που ήταν και ο εμπνευστής του καταφυγίου των ψαράδων, ο οποίος ναύλωσε και πλοίο-παντόφλα από την Ερέτρια (αν θυμάμαι καλά) πηγαίνοντάς το στο «Νέο Λιμάνι» για να δείξει με αυτόν τον τρόπο πως τα πλοία μπορούν να πιάσουν άνετα από τότε και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Ο επόμενος που έβλεπε από τότε πολύ μπροστά ήταν ο πλοιοκτήτης, Μάκης Αλιφραγκής, ο οποίος, προς τιμήν του, και παρά τις αντιδράσεις που υπήρχαν από «συμπατριώτες μας» που φοβόνταν και φοβούνται ακόμα ΔΥΣΤΥΧΩΣ πως η μεταφορά της ράμπας θα τους μειώσει τα έσοδα, πήρε το πλοίο του που είχε στη γραμμή τότε και το πήγε στο νέο λιμάνι για να δείξει επίσης πως δεν υπάρχει πρόβλημα με την φόρτο-εκφόρτωση των πλοίων πέραν κάποιων βελτιώσεων-εκβαθύνσεων της λιμενολεκάνης.

Οι αντιδράσεις «έντεχνα» έγιναν από τους «λίγους», πολλές, και για να μην σας κουράζω με περισσότερες λεπτομέρειες, πέρασαν πολλά χρόνια με διάφορα παραμύθια όπως:

  • Δεν μπορούν να πιάσουν τα πλοία εκεί γιατί βρίσκουν από κάτω (παρά τα πλοία που πήγαν Αλιφραγκής και Ησαΐας όπως είπαμε)
  • Είναι Αρχαιολογικός χώρος αλλά στην ερώτηση γιατί δεν βγάζουμε τα αρχαία να τα δείχνουμε στους επισκέπτες εφαρμόζεται το «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε»
  • Όταν τα πράγματα φτάσουν στο μη περαιτέρω τότε ΚΑΠΟΙΟΙ (αυτοί με τους φακέλους στην μασχάλη) χρησιμοποιούν και το Συμβούλιο Επικρατείας.

Και φτάνουμε (παραλείποντας πολλά) στο σήμερα …

Το Νέο Λιμάνι εδώ και αρκετό καιρό φιλοξενεί σχεδόν καθημερινά πλοία παντόφλες (τελευταία και ο ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ) τα οποία μεταφέρουν νταλίκες με υλικά για τις ανεμογεννήτριες της Νότιας Εύβοιας.

Έτσι λοιπόν και με συντομία ο μύθος πως το λιμάνι αυτό δεν μπορεί να φιλοξενήσει πλοία ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΤΑΙ αφού:

  • Τα φορτία που μεταφέρουν τα πλοία αυτά (με τις ανεμογεννήτριες φορτωμένα) είναι πολλαπλάσια του ενός δρομολογίου με τα συνήθη ΙΧ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΑΤΩ όπως μας έλεγαν (τα βλέπουμε άλλωστε).
  • Η πλατεία που αναμένουν τα μεγάλα αυτά φορτηγά με τις ανεμογεννήτριες σήμερα μέχρι την επιβίβασή τους στα πλοία, είναι πολύ μεγάλη και μπορεί να φιλοξενήσει πολλά ΙΧ και φορτηγά ταυτόχρονα ενός πλήρους δρομολογίου χωρίς να υπάρχουν ουρές στους δρόμους όπως σήμερα στον β’ παραλιακό.
  • Οι δρόμοι προς το Νέο Λιμάνι που χρησιμοποιούνται σήμερα για να περνούν τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ οχήματα με τις ανεμογεννήτριες όπως όλοι έχουμε δει, μπορούν με τις κατάλληλες μελέτες να χρησιμοποιηθούν από ΙΧ και φορτηγά έτσι ώστε με ασφάλεια να πάνε στα πλοία για να ταξιδέψουν.

Έτσι λοιπόν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και το πράγμα «μιλάει από μόνο του» δίνοντας ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ στο μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού των Νέων Στύρων.

Επίσης, αρχίζουν και ψιθυρίζουν κάποιοι για την χρησιμοποίηση του Νέου Λιμανιού για 2 μήνες μόνο (Ιούλιο-Αύγουστο) και μετά πάλι να επιστρέφουν τα πλοία εκεί που είναι έως σήμερα.

ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΚΥΡΙΟΙ

Το λιμάνι(;) που ήδη υπάρχει θα πρέπει να γίνει ΜΑΡΙΝΑ για να πιάνουν σκάφη που σήμερα έρχονται και φεύγουν γιατί δεν έχουν που να πιάσουν και τότε, τα Νέα Στύρα θα αλλάξουν όψη, που είναι πολύ σημαντικό, και θα αποκτήσουν ταυτότητα ΓΝΗΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ που σήμερα δεν έχουν ΔΥΣΤΥΧΩΣ …

Ας το ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ … Μιλάει από μόνο του …

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Λυκούδης- Μαλούτας: ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ – ΚΑΡΥΣΤΟΣ 2.200 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ σε 2 ρόδες

kostas.karatzas

ΑΙΑΣ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ-ΓΣ ΣΤΥΡΩΝ 72-69: Αγώνας για «γερά νεύρα»-Κοπή πίτας

kostas.karatzas

Γιάννης Γκεμίσης: Ο Αντιδήμαρχος με τη βέσπα που .. τρέχει παντού

kostas.karatzas

Η ΙΩΑΝΝΑ ΛΕΓΑΚΗ στις «Μουριές» στο Παραδείσι την Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

kostas.karatzas

Η Σοφία Τσολάκη υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος με τον Δημήτρη Αναγνωστάκη

kostas.karatzas

Παρεμβάσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καρύστου

kostas.karatzas

Ζάχος Χατζηνικολής: Είμαι αποφασισμένος για έναν ήρεμο και τίμιο προεκλογικό αγώνα

kostas.karatzas

Σύλλογος Προστασίας Καρυστίας: Η Νότια Καρυστία στην μέγγενη των αιολικών πάρκων

kostas.karatzas

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΤΥΡΩΝ: Καρναβάλι-πήλιουρα-παραδοσιακοί μεζέδες στην πλατεία Στύρων

kostas.karatzas

Νέα Στύρα: Αυτοκίνητο «γκρέμισε» μάντρα μέσα στη νύχτα

kostas.karatzas

Απτόητοι συνεχίζουν οι κάτοικοι του Μαρμαρίου την κατάληψη στα ΕΛΤΑ

kostas.karatzas

Κλειστή η γραμμή Νέων Στύρων-Αγ.Μαρίνας / Λειτουργεί προς το παρόν το Μαρμάρι

kostas.karatzas

Ευχές Λευτέρη Ραβιόλου για το 2019 και Νέο Ξεκίνημα για την Νέα Τετραετία

kostas.karatzas

Νέος Διευθυντής Ορθοπαιδικής στο Νοσοκομείο Καρύστου

kostas.karatzas

Ο Εμπορικός Σύλλογος Στυρέων συγκεντρώνει αγαθά για τους πληγέντες της πυρκαγιάς Αττικής

kostas.karatzas

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ