20.2 C
Nea Stira
Σεπτέμβριος 19, 2019
NEASTYRANEWS.GR
AUTO-MOTO

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ: Τα μυστικά που θα μας βγάλουν από μπελάδες

Πηγή πληροφοριών: TA NEA

NEWSROOM NEASTYRANEWS.GR

H αλήθεια να λέγεται. Οι ιδιοκτήτες SUV σπάνια έχουν επαφή με την εκτός δρόμου οδήγηση. Μόνο ένας στους δέκα το αγοράζει για καθαρόαιμη οδήγηση σε χωμάτινες «περιπέτειες», εκδρομές στα βουνά και αναβάσεις σε οροσειρές. Πάντως, είτε είστε λάτρης της off-road οδήγησης, είτε χρησιμοποιείτε το SUV σας – μικρό ή μεγάλο – για τις αστικές μετακινήσεις σας, θα πρέπει να γνωρίζετε μερικούς κανόνες που θα σας βοηθήσουν να αντεπεξέλθετε στις απρόβλεπτες πολλές φορές χειμερινές συνθήκες.

Όπως είναι για παράδειγμα η οδήγηση στον πάγο, που πολλές φορές συναντούν οι οδηγοί τις ημέρες αυτές όταν πρόκειται να επισκεφθούν πχ ένα χιονοδρομικό κέντρο ή ακόμη και ένα ορεινό χωριό της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Δείτε τον καιρό: Σημαντικό. Να ενημερωθείτε για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο σημείο με το οποίο θα κινηθείτε με το νέο σας SUV. Αρκετές ιστοσελίδες παρέχουν άφθονο πληροφοριακό υλικό ενώ πολλά χιονοδρομικά κέντρα έχουν δικά τους sites, που δίνουν συνεχή εικόνα – ακόμη και live – από την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους. Ξεκινήστε το ταξίδι σας για τον προορισμό της επιλογή σας νωρίς και καλό είναι να αποφεύγετε τις νυχτερινές ώρες, όπου ο παγετός και το χιόνι θα σας κάνει τη ζωή πίσω από το τιμόνι ακόμη πιο δύσκολη.

 

Πάγος, ο εχθρός της πρόσφυσης: Όσο βελτιωμένα και αν είναι τα σημερινά SUV, όσα συστήματα και αν διαθέτουν – όπως το ABS, το ESP κ.α – o πάγος αποτελεί την πιο επικίνδυνη κατάσταση, στην οποία ακόμη και τα πιο καλά ελαστικά μειώνουν την απόδοση τους στο ελάχιστο και γλιστρούν με το παραμικρό. Εδώ, μια είναι η λύση. Οι αλυσίδες που θα πρέπει να της τοποθετούμε σε ασφαλές σημείο, χωρίς κλίση και πριν το αυτοκίνητο μας αρχίσει να κάνει πατινάζ. Πάντα, θα πρέπει να κάνετε μια πρόβα στο σπίτι και όχι να πειραματίζεστε σε πολικές συνθήκες.

Δεν σταματάμε στην ανηφόρα: Προσπαθούμε να μην σταματάμε σε ανηφορικούς δρόμους. Αν ο δρόμος έχει μεγάλη κλίση θα είναι δύσκολο να επανεκκινήσουμε, ιδιαιτέρως αν το όχημα μας δεν έχει στα γνώριμα συστήματα υποβοήθησης. Αλλά αν και ακόμη αυτό συμβεί, τότε, θα πρέπει να φροντίζουμε να πραγματοποιούμε ήπιες εκκινήσεις, χωρίς πολύ γκάζι, ώστε να αποφύγουμε το σπινάρισμα των τροχών. Τα SUV με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο πρόβλημα, σε σχέση με τα τετρακίνητα.

Εργαλεία και GPS: Μην ξεχάσετε να έχετε μαζί σας τα απαραίτητα εργαλεία. Όπως ένα πτυσσόμενο φτυάρι, για να αποκολλήσετε ένα τροχό στην περίπτωση που βυθιστεί μέσα στο χιόνι, ένα σύστημα πλοήγησης – για να σας εντοπίσουν εύκολα με το στίγμα που θα τους δώσετε αν χαθείτε σε μια άγνωστη ορεινή διαδρομή, φακό, γάντια κ.α. Οι πιο έμπειροι έχουν μαζί τους και ένα εργάτη με συρματόσχοινο που δουλεύει ηλεκτρικά και μπορεί πραγματικά να σας ξεμπλοκάρει ακόμη και στα πιο δύσκολα σημεία που ίσως να έχετε βουλιάξει.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε ποιον τομέα θα συνεργαστεί η Audi με τη Hyundai;

kostas.karatzas

MotoGP2019: Η πτώση του Marquez στην Αμερική

kostas.karatzas

115 χρόνια Harley Davidson: Επετειακή πανευρωπαϊκή συγκέντρωση

kostas.karatzas

Video που κόβει την ανάσα: Το Audi e-tron ανεβαίνει πίστα χιονοδρομικού σε χρόνο ντε-τε

kostas.karatzas

Ο Μίκαελ Σουμάχερ θα εγκατασταθεί στη Μαγιόρκα

kostas.karatzas

Χωρίζουν οι δρόμοι Ferrari-Arrivabene

kostas.karatzas

Σκοτώθηκε, στα 39 της, η γρηγορότερη γυναίκα οδηγός στον κόσμο -Προσπαθούσε να πιάσει τα 820 χλμ./ώρα

kostas.karatzas

Με τη φόρμα αγώνων θα ταφεί ο Νίκι Λάουντα

kostas.karatzas

Θεσσαλονίκη: Διακρίσεις για την Aristotle Racing Team

kostas.karatzas

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ